βιταμίνες

Βιταμίνες που περιέχονται στη σπιρουλίνα (spirulina) για τη διατροφή σας

Οι βιταμίνες είναι οργανικές ενώσεις που λειτουργούν ως καταλύτες ή συνένζυμα στις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού μας. Επιπλέον είναι απαραίτητες, σε μικρές ποσότητες για τη διατήρηση της ζωής.

Οι βιταμίνες δεν συνθέτονται στον οργανισμό, γι' αυτό πρέπει να λαμβάνονται καθημερινά μέσα από τις τροφές.

Η σπιρουλίνα περιέχει ένα ευρύ φάσμα βιταμινών οι βασικότερες από τις οποίες είναι οι εξής:

 

  • β-καροτένιο (Προβιταμίνη Α)  Το β- καροτένιο (Προβιταμίνη Α) είναι μία φυτική ουσία που  μετατρέπεται σε βιταμίνη Α από τον οργανισμό. Βοηθάει στην ανάπτυξη και την αναπαραγωγή, στην όραση και στην καλή κατάσταση του δέρματος και των μαλλιών. Επιπλέον αποτελεί αντιοξειδωτικό παράγοντα και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα Το β-καροτένιο, σε αντίθεση με τη βιταμίνη Α, δεν προκαλεί υπερβιταμίνωση ακόμα και σε μεγάλες ποσότητες.
  • Β1 (Θειαμίνη) Είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και συμβάλλει στην απελευθέρωση ενέργειας κατά το μεταβολισμό των υδατανθράκων. Επίσης έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, συντελεί στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και βοηθάει στη γενικότερη μυϊκή τόνωση του σώματος.
  • Β2 (Ριβοφλαβίνη)Παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την παραγωγή αντισωμάτων, ενώ συμβάλλει στο μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπών. Επίσης, είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη, την καλή υγεία των ματιών και την καλή κατάσταση του δέρματος και των μαλλιών.
  • Β3 (Νιασίνη) Συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και του πεπτικού συστήματος, καθώς και στο μεταβολισμό των υδατανθράκων.
  • Παντοθενικό οξύ Παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, προάγοντας την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, καθώς και στη σύνθεση. των ορμονών των επινεφριδίων, οι οποίες είναι σημαντικές για την αντιμετώπιση του stress. Επίσης, αναστέλλει και καθυστερεί την εκδήλωση της κόπωσης, ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, βοηθώντας στο σχηματισμό των αντισωμάτων, και ενισχύει την δράση άλλων βιταμινών. Μειώνει τις τοξικές συνέπειες της χρήσης αντιβιοτικών και συντελεί στην απελευθέρωση ενέργειας κατά το μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών. Ακόμα, μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και προστατεύει από καρδιακές παθήσεις. Τέλος, έχει διαπιστωθεί ότι συμβάλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης.
  • Β6 (Πυριδοξίνη) Είναι απαραίτητη για τη σύνθεση πρωτεϊνών, καθώς και για την παραγωγή νευροδιαβιβαστών, απαραίτητων για την φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Επίσης, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων. Είναι απαραίτητη για την απορρόφηση της βιταμίνης Β12 καθώς και για την σύνθεση νιασίνης και τρυπτοφάνης. Τέλος, επηρεάζει το μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων.
  • Βιοτίνη Ενισχύει τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών, ανακουφίζει από μυϊκούς πόνους, δυναμώνει τις ρίζες των τριχών, εμποδίζει το πρόωρο «γκριζάρισμα» των μαλλιών και δρα ευεργετικά έναντι δερματικών παθήσεων.
  • Φολλικό Οξύ Συμβάλλει στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενώ είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και για την διαίρεση και τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων. Είναι σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη του εμβρύου και την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.
  • Β12 (Κυανοκοβαλαμίνη) Συμβάλλει στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό και προάγει την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και του νευρικού συστήματος. Επίσης, είναι απαραίτητη για τη σωστή πέψη των τροφών, τη σύνθεση πρωτεϊνών και το μεταβολισμό υδατανθράκων και λιπών. Τέλος, ενισχύει τη μνήμη και τη συγκέντρωση.
  • Βιταμίνη Ε Αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό παράγοντα που προστατεύει τα κύτταρα του σώματος από βλάβες προκαλούμενες από ελεύθερες ρίζες. Επίσης, προστατεύει από τη οξείδωση υψίστης σημασίας θρεπτικά συστατικά, όπως τη Βιταμίνη Α, τις Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και τη Βιταμίνη C.. Επιπρόσθετα, έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει ιδιαίτερα τις μεμβράνες των κυττάρων του αίματος, του νευρικού συστήματος, των σκελετικών μυών και του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού, από τις αρνητικές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η βιταμίνη Ε συνεργάζεται και με άλλα αντιοξειδωτικά όπως τη βιταμίνη C και το σελήνιο. Επίσης, αποτελεί ισχυρό αντιθρομβωτικό παράγοντα, προστατεύοντας από εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιαγγειακές παθήσεις. Τέλος, συμβάλει στην αποτελεσματική μεταφορά οξυγόνου στους ιστούς μέσω του αίματος.
  • Ινοσιτόλη Είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της τρίχας, ενώ έχει ηρεμιστική δράση. Συντελεί στην αποτροπή της σκλήρυνσης των αρτηριών και είναι σημαντική για τον μεταβολισμό των λιπών και της χοληστερόλης. Επίσης, βοηθά στην αποβολή των λιπών από το ήπαρ. Έρευνες δείχνουν ότι υψηλές δόσεις ινοσιτόλης μπορούν να βοηθήσουν στην θεραπεία της κατάθλιψης και διαταραχών άγχους.
Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής